Saturday, July 3, 2010

patah dan patah (T_T)

salam alaik..

waa...isnin ni da start sem baru..cepat nye mase berlalu..xsedar pn...huaa~~ start sem ni saya n the geng dengan rasmi nye telah menjadi NR (baca:non-resident)..kolej bunga-bungaan (angsana rafflesia) dekat puncak alam tue da habis dipetik orang..huhu..maka terpaksa lah saya mengundur diri bg peluang kt junior2 duduk kolej..

dengan itu,saya ngan kawan2 pn menyewa sebuah teratak yg boleh tahan besor nye di fasa 3 puncak alam..kami duduk di rumah teres 2tingkat..partially furnished ngn sewa rm400 sebulan..murah x?? sebenarnye saya n kawan2 agak bertuah dpt rumah tue sebab kebanyakan penyewa2 rumah menaikkan harga sewa dgn mendadak skali lepas tau kolej uitm xcukup utk menampung smua plajar..ade yg letak sewa smpai rm1000 sebulan..sungguh kejam..ish3..

alkisah nye, pagi td saya memunggah la barang dari s.alam ni nk bawak g umah sewa..pegi umah sewa dgn abg coz nak mintak die tolong pasang2 skali almari n rak tue..so naik la kete pajero die yg besor tue..angkut la segale meja, almari, kerusi, rak, tilam dll kt dlm pajero..*peluh-peluh*..dah siap susun2 smua dlm boot, saya pn dgn konfiden nye menutup pintu boot dgn kuat..eh, pelik..apsal xleh tutup ni?..try lg skali dengan force yg lebih tinggi dr cubaan yg pertama td..tibe2~

PRAKK~!!!

alamak,bunyi ape ni??? *cari-cari*..t'nampak purse saya kt tempat panjat nk masuk kete dr boot..(note:sila paham keadaan boot pajero yg pintu nye tembus masuk ke sit blakang)..aisey..cmne leh lupe yg mase angkut2 barang td saya letak purse kt situ..amik purse n tutup pintu boot..nmpk purse da ala2 terpenyek sket..btol2 kan purse..lurus2 kan balik..tepuk2 biar gebu balik..haha..then br bukak tgk kt dalam..alamak..ic da bengkok..*cek lg*..kad bank islam da patah 3..bole blah x??sedih gile..da la xde duit kt tangan..stok makanan xbeli lg..duit utk perbelanjaan seminggu xkuar lg...kad bank hancur lak...cmne ni??

sepanjang perjalanan dk tilik ic ngn kad bank yg da hancur tue..memikir kan bile nk g wisma PKPS btol kan kad bank islam..bile nak g plaza massalam btol kn ic..dengan class da nak stat isnin ni...ngn duit xde lg..isk3..sadis2...last2 wat muke sedih mintak duit kt abg..n janji nk bayar balik bile da dapat kad baru..nasib baik ade abg yg da bekerja..(bleh salu pow die..ngahaha)..

sebenar nye saya salu j letak purse sepah2..gare2 xsuke pakai handbag..tapi kali ni nampak nye xbernasib baik..adakah ini satu petanda menyuruh saya memakai handbag??apelagi mak..blanje la handbag sebijik..haha...xsuke la pakai handbag..terase macam da dewasa sgt kalo pakai..haha..ade x org yg pk mcm saya?..kolot kan?watever~

moral of the story, jgn letak purse sepah2..tgk skrg kn da susah..huhu.

p/s: kad plajar uitm n 'touch n go' pn terlibat gk..tp xse'tragis' ic ngn kad bank..

2 comments:

syifa' rahiman said...

haha.sian fanah.sabar ye.

Farhanah Nazir said...

hoho...kad bank da ganti ngn yg baru pon..cume ic j yg masih bengkok n xde mase nk g wat yg baru..